Thursday, 26 August 2010

27th August - a centenary





In 1996, I returned from India -  the first time. I brought this image with me, it hanged on my wall for years - until I shifted to another house. Mother Teresa, her personality and her life always stood an example for me. I was lucky to work with her - ok, not personally with her, with her nuns and follower  foreigners volunteering around in Calcutta. I worked in the Dying People's house and in a hospital for the mentally and physically challenged and also did a Sunday service for streetchildren. I saw her once - it was when she started getting recovered after a severe fracture. A tiny body and a great mind - and eternal love that radiates. I am proud to be born on the same day she was . It's been 100 years passed since her first day on this Earth.


1996 nyarán jöttem haza első indiai utamról. Akkor hoztam ezt a képet - egy plakátot - magammal Kalkuttából. Évekig figyeltem a szobám falán - amíg elköltöztem. Akkor elveszett, azóta sincs meg.
Teréz anya mindig is példakép volt számomra, nagy boldogság és hatalmas ajándéka a sorsnak, hgoy megismerhettem és dolgozhattam vele egy kicsi ideig. Persze nem vele személyesen dolgoztam, hiszen ő akkor épp  egy combnyaktörésből lábadozott, az apácákkal és a külföldi önkéntes követőivel. Dolgoztunk a Haldoklók Házában és a testi és szellemi fogyatékkal élő gyermekek közt, vasárnap pedig az utcagyerekeket ápoltuk és etettük. Életem legszebb néhány hete volt. Egyszer láttam őt - kicsi, törékeny testben hatalmas, fénylő elme és mindent átsugárzó, örökkévaló szeretet - ez volt ő. Büszke vagyok rá, hogy egy napon születtünk. Ő épp ma száz esztendeje.

No comments: