Tuesday, 7 September 2010

Eye of God - Yarn Mandalas / Isten Szeme mindent lát - fonalmandalák


Láttam egy filmet a mexikói indiánokról és egy amerikai férfiről, aki az indiánok spirituális tárgyait (álomfogó, Isten szeme, totemek)tanulta tőlük. Aztán amikor elkezdtem Pránanadizni, akkor nekiálltam mandalákat horgolni, de nem tudtam a kedvemre való és könnyen megvalósítható színes mandalákat készíteni. a varrás is annyira macerásnak bizonyult, hogy másnak nem csinálnék, mert akár hónapokig is eltartana egyet befejezni. És akkor nekiálltam fonalat tekergetni fadarabokra és figyeltem, milyen alakzatok jönnek ki belőlük. Először csak egy négyszögletes formát tekertem és később belevarrtam még "szemeket" - mert nagyon szerettem volna Votiviának a születésnapjára egy rá jellemző türkiz-narancs-bordó összeállítást.




Ez után már viszonylag gyorsan - napok alatt - belejöttem a sokszögű formákba, az ujjaim ismerték a mozdulatokat, megtanultak másként szorítani és másként tartani, már csak a tervezés maradt, mint folyamatosan megújuló feladat. Persze viszonylag  könnyű ötödikes és hatodikos geometria-epocha után nagyjából előre gondolkodni, csak az ujjaknak kell haladni a gondolattal, meg az anyagoknak kell engedelmeskedniük, ami időnként kemény dió, némelyik meglehetősen rakoncátlan :) 



Napkerék / Wheel of Sun (ez az enyém, a második darab)



Marocco = Marokkó (Dominóé, a Színes Isten Szeme :-) )


 Jaipur




Mexican Dawn /Hajnal Mexikóban
 (I'm so proud of this, the mixture of yarn and the colours gave me an excellent result/ nagyon büszke vagyok rá, a színek és a fonalak nagyon szépet eredményeztek )




Alkonycsillag / Twilight Star



Vörösbegy / Robin
 (Sold for a lovely German-Welsh photographer couple/ebbe egy német-velszi fotós pár beleszeretett, nagy örömömre) 



3 comments:

malyvacsiga said...

Álomszépek. :) És látoma logódat is: nagyon találó!

picilivi said...

Döbbenet, hogy én milyen lassan kapcsolok... De most itt vagyok, és újra örömmel olvaslak!
Szeretettel ölelünk (még) a Zalából!

eccehomofaber said...

Livi :-D
most élvezem csak igazán a blogírást, annyira felszabadultam, most már akár magamról is tudok teljesen fesztelenül írni - bár nincs rá erős késztetésem, de nem feszengek, hogy ki mit fog majd belőle kihámozni.

és mikor ugrotok Pestre látogatóba-ügyintézőbe? most olyan jó sok időm van ;-) házikóra van kereslet? ha ideszakad az ölembe egy teli kincsesláda, megvesszük nyári laknak, jó? :)