Tuesday, 21 September 2010

Desert Rose / A sivatag rózsája







9 comments:

malyvacsiga said...

Ennek meg a formája fog meg nagyon...

eccehomofaber said...

Köszi Szilvi :) sajnos nem látszanak jól a színek, mert elromlott a jó fényképezőgépem egy ideje és nagyon gyorsan fel akartam már tenni képeket. A sárga benne kissé fénylő arany homokszín, a többi pedig sápadt homokszín és fehér és szerintem letaglózóan gyönyörű (mármint a szín-együttes). A formája tényleg különleges, nagyon elégedett vagyok vele :)

malyvacsiga said...

Amúgy hol tanultad ezeket csinálni?

eccehomofaber said...

láttam egy filmet a mexikói indiánokról és egy amerikai férfiről, aki az indiánok spirituális tárgyait (álomfogó, Isten szeme, totemek)tanulta tőlük. Aztán amikor elkezdtem Pránanadizni, akkor nekiálltam mandalákat horgolni, de nem tudtam a kedvemre való és könnyen megvalósítható színes mandalákat készíteni. a varrás is annyira macerásnak bizonyult, hogy másnak nem csinálnék, mert akár hónapokig is eltartana egyet befejezni. És akkor nekiálltam fonalat tekergetni fadarabokra és figyeltem, milyen alakzatok jönnek ki belőlük. Persze viszonylag könnyű ötödikes és hatodikos geometria-epocha után nagyjából előre gondolkodni, csak az ujjaknak kell haladni a gondolattal, meg az anyagoknak kell engedelmeskedniük, ami időnként kemény dió, némelyik meglehetősen rakoncátlan :)

malyvacsiga said...

Nahát! Én ezeknél az egymást átfedő tetőcsrép formáknál el sem tudom képzelni, hogy alakulnak. Vagy az a sok szint és réteg! (Majd egyszer meg kell mutatnod! Megígérem, hogy nem "lopom el", csak rettenetesen izgat...)

eccehomofaber said...

szívesen megmutatom. no és minden waldorf: a csemetemunkák közt a körbefonás is Isten szeme tulajdonképpen, az eredeti, egyszerű alak az, amit a mi gyerekeink iskolaérettségük egyik bizonyítékaként elkészítenek, úgyhogy még itt sem estem messze a fától :)

Tina and Annemarie said...

Stunningly beautiful! Remember us?
We bought one of your creations at the craft market during 'Down in the 8th' Festival. Greetings from cold, snowy Wales.
A&T xx

eccehomofaber said...
This comment has been removed by the author.
eccehomofaber said...

Dear Tina and Annemarie, of course I remember! You were the first customers of my yarn mandalas - at the festival where your extraordinarily sensitive photos were exhibited. Hope you'll make it to Hungary many more times to reward us with your open eyes and heart! love, Viktoria