Saturday, 30 October 2010

Ételek az elmúlt hetekből

Kukoricaleves

Olivaolajjal néhány kanál kukoricalisztet elkavarok, felengedem vízzel és simára kevergetem. Ízesítem majoránnával, szerecsendióval, sóval, néhány kanál tejszínnel (tej, tejföl, joghurt is mehetne bele, de most ez volt kéznél) és felforralom. Hozzáadok egy kis befőttesüvegnyi főtt kukoricát levével együtt és egy kanál cukorral bolondítom.

Finompaprikásszósz

Kaptunk egy üveg ajvárt, ám ez az én fiacskám nem szereti a kencéket - kenyérre kenni. Csak úgy magában meg nem eheti meg (számos okból), így másként kellett hasznosítanunk. Vajaskenyérről megmaradt fél lilahagymát kockázok, beleteszem olivaolajjal egy serpenyőbe, összemelegítem és hozzáadok néhány kanál ajvárt, sózom-borsozom-fokhagymázom és  a bugyborékoló szószt sörélesztővel bolondítom. Majd az otthon található készletből főtt  tésztát (többnyire spagetti, most lépp linguini) beleborítom és összeforralom. Dominó pedig kér még.

Paradicsomleves

Sose szerettem anyám paradicsomlevesét. A konzerv sűrített paradicsom paprikás sült rántással, cukorral és belefőzött rizzsel nekem mindig egy rémséges ebéd volt - persze nem szoktattak minket válogatáshoz, megettem hát, de a legkisebb tányérral kértem .... De ez az én gyerekem szeret minden paradicsomos dolgot, főztem hát neki levest anyám csodás passzírozott paradicsomlevéből.

Néhány kanál lisztet (mikor mi, többnyire rozs- vagy tönköly, ínségesebb időkben sima fehérliszt) olivaolajjal elegyítettem - szigorúan hidegen, a sült rántással ki lehet kergetni a világból - majd a paradicsomszószsűrűségű lével összekavartam, tettem hozzá még némi vizet, sót, borsot, bazsalikomot (sokat-sokat) és egy kanál cukrot (nekem nélküle jobban ízlene, de Dominónak meg így) és összeforraltam. Dominó kanalazta, én iszogattam pocakos bögréből. Mivel a hozzá krutonizált kenyérkockákat a bongyorfejű idejekorán elcsipegette, üresen maradt. Rizst semmi szín alatt nem főznék bele, de most kaptunk ajándékba egy zacskó betűtésztát, azt a következő alkalommal majd ellövöm - mert lesz következő alkalom bizonyosan.

Fokhagymás köles majdnemmajonézes káposztával

Szerda van, kölesnap, legyen hát sósvízben főtt és mivel semmi nincs itthon, amivel bolondítani lehetne a zöldségfélék közül, hát legyen benne fokhagyma, derekas adag. Meg bors meg olivaolaj. Mellé pedig éppencsak megpárolt ropogós káposztacsíkok hamis majonézzel : tejföl, cukor, mustár, citromlé (helyett most bodzaecet).  És együk hidegen és melegen, kiosonva a konyhába állva kóstolgatni és ülve gyertyával áldással a duruzsoló konvektor melegében. Jó nap a szerda.

Gabonacsoki

na ezt most nem is írom le, mert még egynéhány vendégeskedés alkalmával el akarom lőni. Majd egyétek inkább :)

No comments: