Sunday, 26 December 2010

Valódi karácsonyi meglepetés

Próbálom felidézni, hányszor kaptam az apukámtól ajándékot. Nyilván többször, mint emlékszem, hiszen gyakran volt valamiféle közös ajándék, de olyan valódi, tőle nekem szánt ajándék talán egy kezemen összeszámolható. De ma reggel olyan ajándékkal lepett meg, amire sokáig fogok mosolyogva, hálát adva emlékezni.

Nekem a legapróbb kaviccsal is örömet lehet szerezni, igazán könnyű megajándékozni.Ha mégis választanom kell, akkor bármilyen kézzel készült ajándék mellett a legnagyobb örömet általában a szerszámok, bütykölnivalók, alapanyagok és a könyvek okozzák. Jól tudja ezt az én ezermester apukám, aki ugyan nem nagyon szokott örvendezni, mikor hozzá fordulok valami ötletemmel segítségért (és akkor most finom voltam :-D), de most valahogy megérintette az én nagy, régi dédelgetett szívem vágya és szerzett nekem egy használt gravírozó készletet. Barkácsboltokban felsőmaró néven is árulják. Ez egy apró (vagy nagyobb, de egészen keskenyre összenyomható) fejű fúrógép, amihez van felületi, mélyítő és formáló kismillió fúrófej, csiszolókorong, amivel domborművet is lehet készíteni, gravírozni is lehet és kivágott idomokat finomítani, csiszolgatni is.


Igazán boldogságos ajándék. Legelső dolgom lesz egy darab fát felszeletelni és gombokat készíteni vele az icipici fúrófej segítségével az Orsitól kapott csodás vastag fehér gyapjúfonalból már megkötött sálakhoz.

Aztán jöhet majd a házszámtábla és... határ a csillagos ég.


És megjött a kézi hajtású mosógép is!!!

2 comments:

picilivi said...

Leírnád mi ez a mosógép?

eccehomofaber said...

az a szerkenytű. amit ti mutattatok a fészbúkon Péterrel :-D Sajnos nem oldja meg a mosási problémáinkat - mert továbbra is kell áztatni, meg csavargatni, öblíteni etc. de Domin szívesen segít. inkább alkalmas ez egy kertes házban nyári mosógépként, ahol nem gond a csavargatás meg a szárításkori vízcsöpögés, itt a harmadikon minden egyéb felszereltség nélkül nem elég. de ezt előre nem tudtam végiggondolni.