Saturday, 8 January 2011

kaja kaja kaja

Engem mindig meghökkent, amikor olyan emberrel találkozom, akinek gondolatai az evés körül járnak folyvást (ez nagyon gyakran valamilyen önértékelési zavarral párosul).

Hát most velem is pont ez történik - bár pozitívan. a Karácsony előtti szívbaj adta a lökést, hogy ne  szénhidrátdús menün éljek, hanem végre egy - a várandósság második felében rám nőtt 36 kilótól is felszabadító - testbarát és azonnali szív- és ízületkönnyítő diétának ugorjak neki.(Persze nem önszántamból tömtem magam szénhidráttal, hanem, mert... ) Nem hiszek a kampánydiétákban, a kiegyensúlyozott testi-lelki állapotban hiszek és az egészséges anyagokban, de vannak kritikus esetek és az enyém most az. Most ez az élet/ételmód-váltás lefoglal erősen, egy darabig eltart, míg megszokja a napi rutinunk is, hogy nincs vajaskenyér és rizs meg tészta - mármint nekem, mert persze Dominó kap plusz szénhidrátpótlást - ha kér! Nem egyszerű megvalósítani, de én nem szoktam a nehézségektől visszariadni. Ami érdekesség: én szépen kipálcáztam, hogy milyen  ételeket és hogyan egyek ezentúl, hogy számomra egészséges életet élhessek a táplálkozás szintjén is, és ugyanazt a diétát állítottam össze magamnak, mint egy számomra nagyon kedves és tisztelt ember a tudományos kutatásai és a gondos összegzések alapján egy ideje már élt életmódja ajánl. Ez engem megnyugtatott, amit Ő így összehoz, az ritkán tér el attól, amit én is kívánatosnak/élhetőnek/követendőnek gondolok. Sőt, leginkább szinte mindig egyezik.

Gyűjtöm a fehérjedús ételrecepteket, amelyek nem tartalmaznak hozzáadott szénhidrátot, gabonát, hüvelyeseket és olajos magvakat. A dolgot nehezíti, hogy sok joghurtot és kefirt kell ennem, amit nagyon szeretek és világbajnok joghurtkészítő vagyok első indiai utazásom óta, de nem télen, mert hideget generál a szervezetben (az ajurvéda is tiltja télen a hideg tejtermékeket), ami most a szénhidrátmegvonás miatt egyébként is fázósabb - és én alapból is fázós vagyok. Nem egyszerű, de valamit valamiért. és hamarosan jön a tavasz, úgyhogy addig is egy kicsit több forró teát iszom majd :)

No comments: