Friday, 11 February 2011

Going down the memory lane... Karela/bitter gourd





képforrás: igazbarátjaagugli

Indiai zöldségéle. Nyersen naponta kipréselt levét cukorbetegség és epebajok gyógyítójának tartják. És bár ezt Indiában mindenki tudja, valójában nem ismerek senkit, aki ezt megtette volna, ugyanis - bár én  kedvelem a keserű dolgokat - elviselhetetlenül keserű ízét kizárólag viszonylag hosszabb ideig tartó olajban sütés veszi el. Kb. az egyetlen olyan olajban sült étel, amit én is szívesen készítek.

Ma beleszaladtam kedves indiai boltomban. 5 és fél éve ettem utoljára. Azonnal vettem belőle néhányat.

Felkarikázom - a magját is megtartom - besózom, (és ha véletlenül kurkuma helyett nem dupla adag garam masalát vettem volna, akkor) kurkumával jól beszórom. Olajat forrósítok (Indiában minden ételt irgalmatlanul sok olajjal készítenek, a sülteket külön is hihetetlen adagokban) ez nálam olivaolaj, a jó fajtából, tehát kizárólag hidegen sajtolt olajat használok bármihez. Nem bő olajban sütöm, hanem kevés olajjal folyamatosan kavargatva, majd a sütéstől ízessé vált visszamaradt olivaolajat felhasználom a hagymás rizs ízesítésére. Kb. 10 percig kell kevergetni a forró serpenyőben, amíg összetöpped, barnul és ropogóssá válik.

Dominónak nem ízlett - de gyerekek ritkán szokták szeretni az ennyire keserű dolgokat. Én viszont kaptam egy adag nosztalgikus érzetet. Akkor jó visszagondolni régi időkre, ha az új, friss, modern időkbe csomagoljuk, ahogy a lakberendezésben is szeretem: új dolgokat feldob egy-egy régi, de csak régi dolgok között múzeumban élünk és nem a jelenben ;-)

5 comments:

malyvacsiga said...

Én sem ettem soha még, ez az "okra", igaz? Theo azt mondja, nehéz elkészíteni, hogy ne legyen nyálkás. Igaz ez? Tényleg nyálkás?

eccehomofaber said...

nem, ez úgy néz ki, mint egy bibircskos uborka, Az okra a Bhindi - Ladies' Fingers, mert úgy néz ki, mint egy hegyesre manikűrözött ujj :D azt is felkarikázva, olajban kavargatva sütik sózva, az is van a kedvenc boltunkban. Lehet szószban is főzni, de úgy nem szeretem - mert nyálkás marad, igen. Na majd legközelebb veszek és posztolok :)

malyvacsiga said...

Oké!

Hordoznij said...

És hol az a kedvenc bolt, ha nem titok...?

eccehomofaber said...

Szép Kis India, Wesselényi utca, Körútról a Deák felé a jobb oldalon kb. a 2. háztömb. És sok pénzt vigyél, mert nagyon sokat akarsz majd költeni :-D