Saturday, 16 April 2011

egy kis gasztroposztolás - a száraz pogácsa fasírttá válása

Tulajdonképpen hálásnak kell lennem az édesanyám különös mániájának. Valamiért ragaszkodik ahhoz az elgondoláshoz, miszerint letakarni az ételt azt jelenti, hogy a felületnél valamivel kisebb darab papírszalvétát terítünk az ételre. Ettől a meggyőződéstől évtizedek óta többen sem tudjuk eltántorítani. Az eredmény pogácsa esetében egy másnapra már élvezeti értékét vesztett szikkadt, harmadnapra pedig verekedésre is alkalmas kövület. Ilyen érkezett hozzánk a minap. Ételt nem dobunk ki, hasznosítsuk tehát a valahai száraz sajtos pogikat. próbáltam ledarálni, de a kávédarálónk gyakorlatilag alkalmatlan a feladata ellátására, így beáztattam egy kis vízbe, tettem hozzá a Hunyadi téren reggel vett friss petruska kis csokrát feldarabolva, sót-borsot, egy kanál zsírt és egy tojást, valamint az Andrassew Ivántól tanult remek ötlet alapján főtt, apóra darabolt diót (picit avas, picit kukacos diókat is lehet így remekül hasznosítani, ő körözöttbe teszi), és némi maradék, villával összetört főtt babot. Sütőnk nem lévén betettem a mikróba néhány percre. Sütőben kis gombócokat vagy hurkákat formáltam volna belőlük, így viszont egyben "sütöttem" össze. Majd szeletelve fogom picit megpirítani kizsírozott serpenyőben, uborkás-hagymás rajtát eszünk hozzá.

No comments: