Sunday, 10 April 2011

Őslények vonzásában

Az én gyerekkoromban nem esett dínókról szó. Nem ismertük, sosem hallottunk róluk, az egyetlen őslény, ami a képbe bekúszott, a mammut volt. Később a Jurassic park megjelenésével elárasztottak bennünket mindenféle szörnyetegek, de nekem egyáltalán nem jött meg hozzájuk a kedvem. idegennek éreztem őket, olyasfajta szörnyikének, mint az ET vagy a hupikék törpike - nem gondoltam, hogy be fognak egyszer épülni az életünkbe.

Egészen addig nem is futottunk beléjük, míg kedves barátaink kedves kisfia sokat beszélt a dínókról, ami persze az én fiacskámat is érdekelte. Aztán láttam a Spektrumon egy elképesztően jó filmet az őslények életéről és akkor rájöttem, hogy ez az idegenkedés ugyanolyan, mint a merev elutasítás a húsevéssel, a csapvízzel, bizonyos könyvekkel szemben, egyszóval dogma, merevség és hát pont ez az, amit szeretnénk az életünkből leginkább elengedni. A rugalmasság, az elfogadás a legfontosabb erények, amiknek megvalósítására törekszünk. Fény gyúlt a fejemben: az őslények is állatok - csak már nem élnek, de ugyanolyan állatok, mint a tehén és a kutya, csak egy régebbi korban éltek.

Ezzel a gondolattal már könnyű volt a dolgom:  nekiálltam képeket keresgélni, rajzolni és játékokat  tervezni.

Az eredmény teljes megelégedettséggel tölt el, büszke vagyok rájuk. Már több is van belőlük - megrendelésre is készültek. Hamarosan mennek az Etsyre is. A mi szépséges állataink.


                                      brontosaurus, triceratops és stegosaurus

No comments: